TRENDI

Šarec sprejel odstop ministra za okolje Lebna

Ljubljana, 27. februar 2019

Predsednik vlade Marjan Šarec je sporočil, da sta se z Juretom Lebnom, ki mu je ponudil odstop z mesta ministra za okolje in prostor zaradi afere maketa, odločila, da bi v pregretih razmerah težko nadaljeval delo. Lebna ceni in meni, da 15 let nismo imeli tako dobrega okoljskega ministra. Zato želi, da njegov naslednik nadaljuje njegovo delo.

Obalainfo

Foto: STA

Po današnjem pogovoru s Petrom Lebnom je Marjan Šarec večkrat izpostavil njegovo dobro delo na ministrstvu. “Upam si trditi, da 15 let nismo imeli tako dobrega ministra na resorju okolja in prostora. Je prvi, ki je po dolgem času začel premikati stvari, šel na teren in mi redno poročal,” je dejal Šarec in ocenil, da si je Leben resnično prizadeval za spremembe.

Odločitev, da sprejme odstop, sta po premierjevih besedah sprejela skupaj. Bila je, tako Šarec, izredno težka, saj ceni operativnost in ne mara filozofiranja. V kolikor bodo organi pregona ugotovili, da Leben pri naročilu makete drugega tira med Divačo in Koprom ni storil nič narobe, Šarec v prihodnje ne izključuje morebitnega sodelovanja z njim.

Šarec si želi kontinuiteto Lebnovega dela na ministrstvu za okolje; če SMC ne bo ponudila ustreznega človeka, ga bo treba iskati zunaj politike, je poudaril. Pričakuje tudi odgovornost drugih oseb, katerih imena se pojavljajo v omenjeni zgodbi, in zahteva odstop ali pa razrešitev direktorja direkcije za infrastrukturo Damirja Topolka. Če ta ne bo odstopil, Šarec pričakuje, da bo ukrepala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

Leben včeraj ponudil odstop

Minister za okolje Jure Leben je premierju Marjanu Šarcu včeraj ponudil svoj odstop, potem ko se je znašel pod plazom očitkov glede naročila makete za drugi tir iz časa, ko je vodil ta projekt. “Kljub temu, da je moja vest čista, pa je od mene kot ministra neodgovorno, da posredno ogrožam nujno kredibilnost resorja, ki ga vodim,” je zapisal.

Projekt drugi tir v minulih dneh in tednih javnost razburja predvsem zaradi makete, ki jo je prejšnja vlada predstavila marca lani. Leto dni pozneje so se namreč v medijih pojavila dopisovanja tedaj odgovornih za projekt, ki nakazujejo, da je bil posel z maketo dogovorjen vnaprej.

Obalainfo

Foto: STA

Leben je v današnjem sporočilu za javnost navedel, da je okoljska politika zanj temelj vsake suverene države, zato je okoljsko ministrstvo ključen državotvoren resor. “Kot sem povedal ob prevzemu mandata, na področju varovanja okolja kot civilizacija pademo ali obstanemo,” je poudaril.

Ne želi, da bi ga pri izvajanju njegovega dela in poslanstva oviral dvom, ki se je sedaj umetno zasejal. “V zadnjih petih mesecih smo naredili ogromno in da bi naše projekte, ki so ključni za Slovenijo dolgoročno, ovirala senca dvoma, ni niti pošteno niti odgovorno. Zato sem včeraj, z vsem zavedanjem in čisto vestjo, predsedniku vlade ponudil svoj odstop,” je pojasnil.

Dodal je, da je od leta 2016 na povabilo SMC vsebinsko vodil ključni infrastrukturni in gospodarski projekt za Slovenijo. Prepričan je, da ga je vodil dobro, zakonito in v skladu s svojimi pristojnostmi ter predvsem z veliko mero odgovornosti. “Ker verjamem v ekipno delo, sem zaupal tako nadrejenim kot podrejenim, da ravnajo po enakih etičnih načelih kot jaz sam. Upam, da bo policijska preiskava dokazala, da imamo v tej zgodbi čisto vest prav vsi,” je zapisal.

Ob tem je navedel, da se dobro zaveda, da v politiki dejstva ne štejejo. “Razumem, da je politika v prvi vrsti umetnost možnega, očitno predvsem umetnost možne interpretacije in insinuacije. Razumem, da vsaka politika potrebuje prikladno tarčo in žrtev. Razumem tudi, da sem – četudi v jasni liniji poveljevanja – danes najbolj prikladna tarča in žrtev jaz, četudi nedolžen po svojih in policijskih kriterijih. Ponujam se na tkalo in nakovalo ter pozivam h koncu te za las privlečene zgodbe. Naj zadnji vendarle ugasne luč,” je sklenil.

Posel v zvezi z maketo drugega železniškega tira med Divačo in Koprom je sicer pod drobnogled vzela policija, ki preiskuje domnevna kazniva dejanja med 1. julijem 2017 in 30. junijem 2018. V preiskavi so se znašli direktor direkcije za infrastrukturo Damir Topolko in še trije uslužbenci direkcije.

Uredništvo